APLIKACJE INTERNETOWE

Celem zajęć jest stworzenie dynamicznego serwisu internetowego przy użyciu:

  • HTML5 (m.in. DIV-y, tabelki, listy numerowane i wypunktowane)
  • CSS3 (m.in. selektory, klasy, identyfikatory, hierarchia dziedziczenia)
  • języka skryptowego PHP (wprowadzanie danych poprzez formularz i praca na nich, m.in. rejestracja, logowanie, wirtualne zakupy)
  • bazy danych mySQL (pobieranie informacji z bazy danych i wyświetlanie ich na stronie, wstawianie danych do bazy przez stronę)


Informacje o przedmiocie w USOSweb

SIECI KOMPUTEROWE

Kurs prowadzony jest od podstaw, z wykorzystaniem urządzeń sieciowych Cisco oraz symulatora Packet Tracer. W trakcie zajęć wykorzystywane są materiały Akademii Sieci Komputerowych Cisco. Zajęcia odbywają się w laboratorium sieci komputerowych.

Materiał kursu obejmuje:

  • Wprowadzenie do lokalnych sieci komputerowych oraz sieci rozległych
  • Pojęcie sieci i jej składników (zasoby i usługi sieciowe, medium transmisyjne, protokoły komunikacyjne)
  • Modele funkcjonowania sieci: ISO/OSI i TCP/IP
  • Adresowanie logiczne i podstawy routingu
  • Protokoły warstwy transportu: TCP i UDP
  • Planowanie sieci i tworzenie sieci lokalnej
  • Konfiguracja podstawowych usług sieciowych
  • Usługi warstwy aplikacyjnej
  • Zarządzanie zasobami sieci lokalnej


Informacje o przedmiocie w USOSweb

PROGRAMOWANIE OBIEKTOWE

Kurs programowania w języku C# prowadzony jest od podstaw, z wykorzystaniem środowiska programistycznego Visual Studio. Kurs ten składa się z trzech zasadniczych części: podstawy programowania w języku C# i na platformie .NET, programowanie obiektowe oraz tworzenie aplikacji okienkowych w oparciu o wzorzec MVC. Kurs zawiera wprowadzenie do sztucznej inteligencji. Przykładowa aplikacja czatu konsolowego do komunikacji z modelem OpenAI w oparciu o bibliotekę Microsoft.Extensions.AI

  • Wprowadzenie do programowania
    • Typy danych
    • Zmienne
    • Operatory
    • Instrukcje sterujące
  • Typ tablicowy
  • Struktury danych
  • Funkcje i ich argumenty
  • Programowanie obiektowe
    • Definicja klasy
    • Konstruktor
    • Własności, delegaty i zdarzenia
    • Dziedziczenie
    • Polimorfizm
  • Programowanie komponentowe i wizualne
    • Omówienie dostępnych kontrolek na platformie .NET dla aplikacji Windows Forms
    • Zastosowanie programowania obiektowego w programowaniu sterowanym zdarzeniami
    • Tworzenie własnych kontrolek
  • Tworzenie aplikacji z zastosowaniem bazy danych
  • Wprowadzenie do komunikacji z lokalnym modelem sztucznej inteligencji przy użyciu platformy .NET


Informacje o przedmiocie w USOSweb

BAZY DANYCH

  • Podstawowe informacje o konstrukcji relacyjnych baz danych.
  • Pojęcia związane z teorią baz danych: relacje, bazy rozproszone, architekturą klient-serwer.
  • Język SQL i jego wykorzystanie do tworzenia i zarządzania bazami.
  • Projektowanie i programowanie relacyjnych baz danych za pomocą narzędzi CASE na przykładzie Microsoft SQL Server Management Studio (diagramy bazy, programowanie perspektyw, procedur składowanych, funkcji oraz wyzwalaczy). Język Transact-SQL.
  • Administracja systemem zarządzania relacyjną bazą danych. Przegląd możliwości systemu do zarządzania i obsługi baz danych na przykładzie systemu Microsoft SQL Server.



Informacje o przedmiocie w USOSweb